FÅ SVAR PÅ DINA FRÅGOR

Behöver du hjälp eller har du frågor om exempelvis våra produkter, leverans eller andra vanliga frågor, så kan du enkelt hitta svar på de flesta här på sidan. Hittar du inte det du letar efter, är du alltid välkommen att kontakta oss direkt!

BESTÄLLNING

När du har lagt din beställning ska du automatiskt få ett e-postmeddelande med en bekräftelse på din order. Detta meddelande kan dock hamna i skräppostfiltret, så det är alltid en bra idé att kontrollera din skräppostmapp.

Om du inte har fått ett e-postmeddelande med din orderbekräftelse, eller om du har frågor om den status som visas när du spårar ditt paket, är du mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst direkt, och vi kommer att göra vårt bästa för att vägleda och hjälpa dig.

Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra i din order eller de uppgifter som har angivits, eftersom våra orderprocesser körs automatiskt. Om du har angett en felaktig adress kan vi försöka ändra uppgifterna om du informerar oss om detta så snart som möjligt. Om detta inte är möjligt i tid, kommer vår leveranspartner oftast att returnera paketet till oss, varefter vi kommer att återbetala dig för ordern.

Om du ångrar ditt köp, kan du göra följande:

1. Du kan vägra mottagandet, varpå paketet automatiskt skickas tillbaka till oss.

2. Du kan ta emot paketet och kontakta vår kundservice, som kan hjälpa dig med en gratis returetikett.

LEVERANS

Om det händer att du inte har mottagit ditt paket 3 arbetsdagar efter att du har lagt din beställning, kan det bero på antingen förseningar hos leveranspartnern eller hög belastning på vårt lager. Du är välkommen att kontakta oss när som helst, så kan vi se till att du mottar dina varor så snabbt som möjligt.

Hos ONYX COOKWARE™ levererar vi inom 1-3 arbetsdagar efter att din beställning är lagd, såvida det inte rör sig om en förbeställning. Vid speciella kampanjer, såsom reor, Black Friday eller liknande, kan det i sällsynta fall uppstå förlängd leveranstid. Skulle detta vara fallet kommer du att informeras om det.

Så snart din beställning är skickad får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation för din beställning. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan spårningslänken kan ge dig information.

När du gör ett köp på vår webbplats kommer vi alltid att erbjuda dig minst ett fraktalternativ som är gratis. Men på grund av många förfrågningar från våra kunder erbjuder vi även andra fraktalternativ som är mer flexibla än de vanliga. Dessa fraktalternativ är dock dyrare än de vanliga, men erbjuds så att du fritt kan välja det som passar dig bäst. I detta fall tar vi dock ut en mindre avgift för de dyrare fraktalternativen för att täcka skillnaden mellan en standardfrakt och den premiumfraktalternativ som du själv har valt.

RETURER

Vi erbjuder 100 dagars returrätt, vilket även gäller om du har använt produkten. Det ska alltså ses som en nöjdhetsgaranti. Om du inte gillar produkten eller inte är nöjd med produktens funktion, ger vi dig pengarna tillbaka så snart vi har fått produkten i retur. Det är enkelt och smidigt.

Om du vill returnera eller reklamera en produkt, behöver du bara kontakta vår kundservice via vårt kontaktformulär, som du hittar här: https://onyxcookware.se/pages/kontakta-oss

Kom ihåg att ange ditt ordernummer för snabbast möjliga hantering av din förfrågan.

Observera att det inte är möjligt att returnera fysiskt på vår adress, eftersom vi enbart är en onlinebutik och därmed inte har en fysisk butik.

Vi behandlar din returorder så snabbt som möjligt när den har ankommit till vårt lager. Det kan ta upp till 14 dagar från det att du skickar din returorder till att vi har återbetalat pengarna till dig. Det beror på din egen bank när pengarna är tillgängliga på ditt konto. Du kommer därefter att få ett e-postmeddelande när din återbetalning har behandlats. Beloppet överförs till samma betalningsmedel och/eller samma betalningsalternativ som du använde vid köpet.

Både du och/eller mottagaren av presenten är alltid välkommen att returnera produkten. För att returnera produkten, behöver ni bara kontakta vår kundservice med ordernumret, så kan vi hjälpa till med en gratis returetikett. Observera att vi endast kan återföra pengarna till det kort som varan betalades med.

Det är tyvärr inte möjligt att byta en vara. Du kan dock returnera din beställning, och vi kommer att återbetala ditt köp så att du kan lägga en ny beställning på den önskade produkten.

Du kan också skriva till vår kundservice på https://onyxcookware.se/pages/kontakta-oss så kommer vi att försöka hitta en lösning som fungerar för dig.

Hos ONYX COOKWARE™ har vi strikt kvalitetskontroll och testar regelbundet våra produkter. Skulle du ändå behöva reklamera en vara, är du välkommen att kontakta vår kundservice på https://onyxcookware.se/pages/kontakta-oss

När du reklamerar en vara, vänligen beskriv detaljerat vad reklamationen gäller samt bifoga en bild eller en video av reklamationen. Du kommer därefter att få ett e-postmeddelande från vår kundservice som hjälper dig på bästa sätt.

Kom ihåg att ange ditt ordernummer för snabbast möjliga hantering av din reklamation.

BETALNING

Vi erbjuder flera betalningsalternativ inklusive kortbetalning med VISA, Mastercard och Klarna.

På vår hemsida i kassan, ska du på vänster sida fylla i dina informationer och uppgifter, såsom namn, adress och e-post. På höger sida kommer du att kunna se de produkter du håller på att köpa, och under denna funktion kommer du att se ”Presentkort eller Rabattkod”. I detta fält anger du ditt presentkort eller rabattkod och trycker på ”Använd” – så kommer rabatten automatiskt att dras från ditt totala ordervärde.

Det kan ofta bero på vilken webbläsare man använder när man genomför köpet. Försök därför att använda antingen Google Chrome, Safari eller Mozilla Firefox. Om detta inte löser problemet, kan det vara en teknisk fel. Kontakta då gärna vår kundtjänst på https://onyxcookware.se/pages/kontakta-oss

GARANTI

Hos ONYX COOKWARE™ har vi en 2-års garanti på alla våra produkter. Denna garanti täcker alla aspekter av våra produkter; från produktens struktur och form, till själva beläggningen.

Beläggningen är också täckt av garantin. Våra produkter är speciellt utformade för att ha den mest hållbara non-stick beläggningen som finns på marknaden idag. Skulle det hända att beläggningen faller av eller på annat sätt försämras, så är även detta täckt av garantin.

ÖVRIGT

För att uppnå de stora rabatterna vi annonserar med, följ bara stegen nedan:

1. Hitta produkten du vill köpa på hemsidan – Det kan till exempel vara en 26cm stekpanna.

2. Klicka på produkten och scrolla ner tills du ser en meny med en massa tillbehör.

3. Markera de tillbehörsalternativ du vill ha till din stekpanna, och tryck sedan på ”Lägg till i varukorg”.

4. När du har lagt till din huvudprodukt inklusive önskat tillbehör, kan du gå till din varukorg på höger sida (se varukorgsikonen), och därifrån fortsätta till kassan.

Våra produkter tillverkas huvudsakligen i Asien. Vårt huvudkontor och lager ligger i Sorø, och det är härifrån alla beställningar skickas.

Har du frågor eller behov av ytterligare information som du inte kunde hitta genom ovanstående frågor? Kontakta oss gärna via vårt kontaktformulär: https://onyxcookware.se/pages/kontakta-oss

Ja, man kan använda vakuumförpackningarna för att laga mat med sous vide upp till 80 grader Celsius, men var noga med att ventilen på påsen är ovanför vattnet.

Det korta svaret är ja!

Fyll dina behållare med önskat salt eller pepparkorn och starta kvarnen. Om kvarnen inte maler som önskat, försök att justera hårdheten.